Ideepank tegevusteks spordiklubides

Spordinädala eesmärk on läbi liikumise ja spordi pakkuda võimalikult paljudele Eesti noortele ja täiskasvanutele positiivseid elamusi ning innustada neid liikumisharrastustega regulaarselt tegelema.

  Spordiklubidel on spordinädala õnnestumises roll, mida on võimatu ülehinnata. Spordialade ja treeningute valik on niivõrd suur, et inimesel, kellel selge eelistus veel puudub, võib enda jaoks õige leidmine osutuda keeruliseks. Konkreetsele alale või treeningutele keskendunud klubil on suurepärane võimalus end tutvustada ja nii saada osaks inimese igapäevasest rütmist.

 Pakume omalt poolt välja mõned mõtted ja küsimused, mis võiksid aidata teil oma sündmusi planeerida, korraldada ja reklaamida. Kindlasti ei ole need lõplikud, kuid loodetavasti saate neist inspiratsiooni ja uusi mõtteid.

 PLANEERIMINE

  • Mõtle, kas soovid korraldada ühe või mitu sündmust, ühel või mitmel päeval.

  • Kas korraldad avatud treeningu(d) oma klubi liikmete sõpradele, tuttavatele, vanematele? Kas erinevatele vanusegruppidele eraldi või ühe suure treeninguna? Või on kõik oodatud?

  • Võib-olla on laste ja noortega tegeleva klubina mõistlik korraldada perepäev, kuhu saab võtta kaasa sõbrad ja pere, kohtuda oma klubi esindussportlastega, teha nendega midagi koos?

  • Kas treening viia läbi nii, nagu see igapäevaselt toimib või teha midagi erilist?

  • Milliseid abivahendeid ja -jõude on vaja kasutada? Ehk on mõistlik kaasata olemasolevaid klubi liikmeid või nende vanemaid? Kuidas neid tunnustada?

  • Kas on võimalik välja selgitada kõige tublim osaleja, oma klubi liige või treener ning kuidas teda premeerida?

  • Kas avatud treeningul osaleja peab selle eest maksma tasu? Kui palju? Teavita sellest võimalikult varakult.

  • Milline on sobiv riietus, jalatsid? Kas osalejad vajavad mingit erivarustust? Anna sellest teada!

 TEAVITUS JA REKLAAM

  • Kui see tundub mõistlik ja vajalik, loo Facebooki sündmus. Ärgita oma klubi liikmeid sõpru, tuttavaid ja pereliikmeid sündmusele kirja panema.

  • Kui on mitu treeningut, siis kas on parem luua üks Facebooki sündmus või mitu?

  • Kui võimalik, siis kujunda ja prindi asjakohane plakat ning paiguta see oma klubis käidavasse kohta. Või mitmesse kohta. Võimalusel tee sama oma kodulehel või sotsiaalmeedias.

  • Kui kasutate uudiskirja või muud e-posti teavitust, siis kasutage seda ka nüüd.

  • Alustage teavitamist nii pea kui võimalik ja tehke seda järjepidevalt (nt pildid ettevalmistustest Facebooki sündmuse ja oma klubi lehele, ärgitage liikmeid sündmust sotsiaalmeedias jagama).

  • Kõige paremini levib sõna isikliku kontakti abil. Julgustage oma klubi liikmeid aktiivselt treeningutele kutsuma. Võib-olla saab tublimaid ka kuidagi premeerida?

  • Kui korraldate mõne suurema sündmuse või aktsiooni, teavitage ka (kohalikku) meediat enne ja pärast.

  • Alati on hea teha pilte ja neid jagada nii oma kodulehel ja sotsiaalmeedias, julgustada seda tegema ka oma liikmeid. Suurema sündmuse puhul meediaga.

  • Kasutage reklaamis ära oma klubi tuntud nägusid. Nt tehke nutitelefoniga lühike video, kus ta kutsub teie klubi avatud treeningutele ja ütleb ka mõne hea sõna ala ja klubi kohta. Või paluge tal teha selfie-stiilis video sarnase üleskutsega.